Wednesday, July 02, 2008

ada ke time?

ermm..

aku kuar dr uma smlm kol 6/30 pg.. sbb nak bajet2 masa sampai ke klia.. agak2 sejam gak la.. sepanjang perjalanan tu kl ujan.. keta aku plak uzur.. aircond ada leaking.. so x rasa sejuk.. agak berwap gak la.. luckily.. kat area2 sg besi dh x ujan.. aku guna hiway kl-pjaya untuk ke klia..
akhirnya aku smpi kol 7.30 pg.. masa aku lapor diri smlm.. aku yg masuk dlu dlm opis tu.. awal sgt wei.. semangat nk keja!! then dlm kol 8 slow2 staff diorg masuk.. erm.. diorg nih mmg peramah abes..
bile abis semua aktiviti melaporkan diri aku di serahkan pada admin airside operation.. haikal (nama dia azmi.. aku x tau pesal diorg panggil haikal) dia bwk aku g sec. klia amik ic untuk wat id kad.. selesai jer kat sana.. trus dia bwk ke bgn airside operation yg terletak kat btul2 tgh aiport klia tu.. antara lcct dan satelite building klia.. ermm.. cm besa aku dibrief pasal work culture kat cni ngan basic pasal airside operation kat klia nih.. so aku kenal2 ngan org2 kat cni.. ermm.. kebykan exec muda2.. dh senior exec aku.. umo br 28!! huh.. hebat tol dia.. dn operation officer semua kat cni ramai yg dh berumur... ape2 hal.. diorg ni mmg sempoi habis..
kemuncak 1 day aku keja.. aku ikut senior exec aku tu g jumpe department manager kat amc building.. skali diorg kena attend meeting ngan GM.. dgn aku skali diorg angkut..
best gak la rasa pengalaman meeting ngan GM nih.. cam besa aaa bile dh nak abis meeting.. dia wat round tanya any question kan.. so bile turn aku.. HR manager bg tau kat dia.. aku staff baru..
yg aku rasa semangat bila dia ckp.. "welcome to the club!!" terharu.. dn rasa tak sabar nak keja!!!
melihatkan awl2 ni aku byk kena mentelaah serta melihat ape yg diorg kat airside operation ni buat.. aku rasa.. mybe.. aku kureng menghapdet blog aku nih.. ermm.. hikhik.. kan aku ckp.. aku menulis bila aku rajin jer.. hikhik.. ape2hal.. wishin' you'll thnk for ya support dan semoga bergembira hendaknya... makan pizza tu.. ajak2 la aku yer..

6 comments:

ija said...

all the best rep!!!you know who you are!

elyn said...

wah mesti ada yg single mingle nih..pas2 la kat elyn...ehem...bleh la..(ada harapan ke)haahhaha

ayat makan pizza tuh macam terkene jerk kat den..hahhaha..kurus skit badan..mana la tau..tersangkut plak dgn pramugari2 kat sana..diri sendri yg bertuah tau..tak yah la makan pizza..naik lagi berat..sapa yg susah??diri sendri gak kan..

kami bg ikut..tapi amek2 bau jerk k..(erti kata lain..KEDEKUT)hahhahaha

PerantauSepi1306 said...

yeszzaaa rep... all the best, gud luck and hope u had a great future ahead..

oh ye nak makan pizza.. takpe akak bagi ikut.. bila elyn nak belanje akak call ok.. hehehehehehe

SUZIE APAI said...

bagus skli.....bravo bravo....aku tumpang eppi

jue said...

all da best yarrr.

When my mind started to generate said...

tak kutahu ko dah keje baru. Anyway, tahniah sebab ko dah dpt permulaan dalam hidup ko. Insyaallah, nanti kalu aku rasa nak ke kino, aku kasik tau. Tapi aku kena heret tentera kecik aku sekali la. Dia takleh tinggal jauh dari mamanya.