Saturday, June 28, 2008

terpikir sejenak...

idup aku dr kecik sampai besar nih ada berkait ngan perkhidmatan udara... ayah aku..skrg dh retired dr Tentera Udara Diraja Malaysia.. so dulu bila ayahnya dh keja kat situ.. maka kitorg duduk pun dkt kem tentera.. last skali sblm pndah kat KL nih, ktorg tinggal kat Kg Melayu Subang.. btul2 kat hujung landasan kapal terbang.. tiap ari dpt dgr kapal terbang turun naik.. lg pun aku suka ikut ayah aku g keja dia.. opis dia kat sebelah terminal 3 dan airod.. tp skrg division tu dh ditutup.. dh ditakeover oleh airod..
bila aku masuk uum untuk degree.. aku ditempatkan di Kolej MAS UUM.. semangat Fly High Mas meresap dlm diri aku.. kalo korang nk tau.. kolej MAS ni.. adalah kolej yang pertama sekali dibina didalam UUM... terletak dihujung brdktn pintu utama UUM.. yg best pasal kolej nih.. bilik dia besar sgt2.. dan ramai yg duduk sebilik dua org.. konon kolej bebudak elit!! miahahaha...
dan tak sangka.. rezeki namanya.. langkah aku seterusnya ke MAHB.. biarpun tak terbang diawan biru.. sekurang2nya keja aku ada berkaitnya perkhidmatan udara.. cikgu aku ada cakap.. kalo anaknya bercita2 nak berkerjaya cm ayahnya... harus la 'up' sket dari kerjaya ayahnya.. mmg aku dulu masa kecik2 mmg nak masuk TUDM.. akan tetapi disebabkan masalah "lebihan" bebanan dan aku rabun jauh maka itu tinggal cita2 jer.. namun cita2 itu tetap ada.. mungkin diterjemahkan olehNya pada maksud yg lain.. dan ianya pun dh terjawab.. doakan2 aku berjaya lak kerjaya aku ni pulak..

6 comments:

ija said...

alhamdulillah rep..akhirnya ko berjaya gak mencapai impian ko..aku doakan ko terus suksesss.. suksesss..
tapikan..aku dulu tinggal kat kolej MISC..tapi tak penah plak dengar2 bapak aku dulu nakhoda kapal..gimana ye...

ija said...

wahhhhh..rumah baru tu..birunya mata aku

SUZIE APAI said...

hikss.......aku kolej PROTON wei... hah??? lari topik yer...hentam sajer la labu..

elyn said...

biru itu tenang..cewah..o0o0o0 ank TUDM..apa kata suh ayah bawa balik 1 kapal letak umah..kan senang..berdesup jerk g keje kan..miahhah

pak ngah rep said...

ija..
ish.. ada tu bakat nakhoda tu.. ko jer x nampak..

okq..
ko pakai keta proton waja kan??

elyn..
er.. atuk tu dh retire dh aaa.. tp mmg ada dh kapal terbang tu.. 24 biji lg..
http://cikly.blogspot.com/2008/02/skuadron.html

PerantauSepi1306 said...

wuhooooo birunye cam duk dalam laut tau... cuba cerahkan sket tulisan tu.. akak rabun lerrrr

hehehehehe neway besh la rep kan dah kije kat MAHB skang... kat KLIA ke? jauh tuuuuuu nak naik bas cam en laloque gak kah? mueheheheheh... caiyok... caiyok..