Monday, April 07, 2008

Lagu2 Patriotik

erm.. ari nie aku nak merepet pasal lagu2 bertema ketenteraan yg penah menyemarakan semangat patriotisme aku masa kecik2 dulu sampai la sekarang... bile aku dgr lagu ni.. semangat kenegaraan aku aotomatik naik..!! erk.. hikhik.. yg paling aku suka ialah lagi "inilah barisan kita" masa zaman2 aku kecik~80 an.. lagu2 ni kerap dimainkan di TV... saat yang paling aku igt bila menyanyi lagi ni bila.. masa pestabola merdeka 2007.. taun lepas.. aku try lagu ni dlm youtube.. tp yg kuar semua merepet2 jer.. sape2 ada lagu ni bg aku ek.. and the rest.. lagu2 yg mmg best serta bersemangat bila mendgrnya...


Malaysia Jaya



Lagu Markas Bantuan



Prebet Lapok (1979) - lagu tema



Darah Satria (1983) - lagu tema




5 comments:

ichigo said...

wuiyoo..patriotik tiba2 nuuh haa..aku suka lagu 2 yg kat bawah tu..old timer!!

satu hari nnt, ko misti rindu lagu ken\bangsaan kino..ala yg tiap2 pg kul 10 tuuu..hhehe

ija said...

aku ada banyak lagu patriotik..tp tak tau ko nak yg mana satu..ko pehal rep..benti keje ke?

viruspadu said...

semangat patriotik ko ni hiks

angah said...

aku naj masuk sojar!! hahaha!!

nai said...

ini yg aku x phm...ko nak jd prebet ke nk jd lapuk? dua2 pun seswai dgn mu! muamuamua!