Saturday, February 23, 2008

Kursus PUNB

2 mgg lps.. aku menghadiri kursus bengkel.. bkn bengkel repair keta.. bengkel kertas kerja perniagaan anjuran PUNB..12-14hb Feb.. 3hari 2 mlm di Delta Inn..Shah Alam.. lebih kurang dalam 26 org ke semuanyer..
kat situ kami di dedahkan.. hikhik.. didedahkan dengan cara mudah untuk membuat kertas kerja perniagaan.. dr mula hingga la aspek kewangan yg sememangnya amat susah untuk dibuat.. bukan susah ape pun.. cuma x tau ape yg kira2 yg patut ada..
teke la mana satu aku..aku bg hint.. "yg kurus itu" hahaha!!

Sebenarnya aku amat beruntung sbb dpt join bengkel nih.. sbbnya.. x ramai yg diberi peluang untuk join.. dgr kursus.. blajar wat project paper.. pastu anto.. kalo projet paper lulus.. peluangt cerah untuk mendapat pinjaman max RM50k untuk memulakan perniagaan sendiri..

untuk pengetahuan korang.. aku byr RM50 jer untuk yuran bengkel nih.. br la aku sedar kerajaan x duduk diam dlam nak bantu gol. bumiputra kat mesia nih.. so.. kalo ngundi nanti ikut pandai laa.. hikhik...

awal2 dulu aku pelan nak bukak satu cycle shop kat area2 putrajaya.. disebabkan aku mmg selalu cycling kat sana.. kemudahan untuk cyclers x de.. demand ada.. tetapi bila aku buat balik analisa pada bisnes ni.. byk halangan serta cabaran.. tp itu x mematahkan semangat aku.. cuma aku tgh pikir balik apekah solution atau idea2 yg boleh dikembangkan melalui cycle shop kat putrajaya nih..

aku tgh nak siapkan working paper untuk cycle shop aku.. aku tetap ada rasa kekurangan disitu..

No comments: